Wednesday, September 8, 2010

Mini story budak-budak 3 Berlian.. (Alwayz Hepy Kido!)


Situasi: Kelas yang agak ceria la.. (tak berapa sangat la.. lebih kepada kindergarden sebab warna-warni sangat. Nak wat macam mana.. budak2 yang study je 24/7...)

Pagi yang redup dan segar. Aku masuk ke dalam kelas sorang-sorang (datang lambat sikit.. sebab tu dapat masuk kelas awal.. jalan terus pergi ke kelas..). Tetibe masuk segerombolan budak-budak happy pepagi dengan gelak ketawa yang kuat gila..( sah suara Syafiza! Sebab tu layak jadi Bendahari).

“Mak aih! laju gila ko masuk kelas?” tanye si empunye suara yang agak lantang. Aku ketawa je.. (takkan nak cakap sebab datang lambat.. jatuh harga bursa saham aku..). Berisi la kelas ngan empat lagi manusia. Syafiza, Zana, Amanina dan Yana.. (Na na na… boleh buat lagu nama diorang ni..).

Weiyh.. Syafiza.. ko kata ko nak tolong aku wat Kerja Kursus Sejarah ni..” rayu Nina kat Syafiza sambil mata dikelip-kelipkan ala-ala pussycat dalam citer Shrek 2.. (dah la bulu mata lebat!).

“Bawak bersabar ya cik Nina oi.. aku punye pun tak siap2 lagi.. apatah lagi nak tolong ko..” bidas Syafiza.

“Ala.. ko kan Pro Sejarah.. takkan tak siap lagi kot..” Zana menyampuk pulak..

“Kot ye pun Pro ke Kontra Sejarah ke.. ko ingat tangan aku macam robot? Or aku ada power macam Harry Potter, sebut je ‘Abrakadabra’ lepas tu dah siap kerja aku?” jawab Syafiza lagi..

In the end, gaduh la tiga dara pingitan tu kat situ.. (tak sah kalo tak gaduh agaknya diorang ni..)

Then,tiba-tiba masuk pula Yana dalam fight scene, “Apa ni?? Sebut nama HP aku??” dengan suara yangg agak garang dan siap bercekak pinggang lagi.. (walaupun aku sure diorang tak takut langsung..) .

makin berserabut lah fight scene karenah kawan-kawan aku yang kecil ni..

Dan secara tiba-tiba (lagi..) Aini, the great assistant of Monitor! (phewit!!) nak juga menyelit.. “Weiyh2!! jangan gaduh pasal aku!! Udah2!!” dengan gerak gaya ala-ala superhero..(siap bukak silat gayung lagi..) .

Sebelum budak2 ni nak bukak mulut nak protes kesungguhan Aini yg memang tak masuk dek akal tu..Maybe dalam hati ‘takde mase nk gadoh pasal ko Aini’.. Masuk pulak lah Izmie dengan menaikkan suaranya satu oktaf jerit name Aini..

“AINI!!” jerit Izmie..

“APA DIA?!” kali ni, lima-lima kawan aku serentak jerit.. (padan muka… siapa suruh suka2 jerit nama orang?)

“Rileks ar, aku panggil Aini jek.. “ jawab Izmie.. (kompem terkejut kena jerit dengan budak perempuan reramai..)

“Ko nak ape?” Tanya Aini. “Borang kehadiran.. ko isi pula hari ni.. aku nk cuti.. hehe” jawab Izmie ngan bunyi memujuk.. (yang aku sure Aini buat pekak badak malas nk lyn..)

“Takde masa! Ko buat sendiri.. Pemalas!” (aku dh agak dah dia jwb cmni..)

Dan Izmie pun berjalan lah ke tempat duduk dia dengan muke down.. (ingat boleh ponteng kerja la tu..)

*aku yang dari tadi memerhati pun dapat geleng kepala jek lah..

And… scene ni tak habis kat sini.. .

Dari jauh.. kelihatan 5 orang heroin Bollywood.. Tak lain tak bukan, Giri, Jeya, Annuja, Shobha ngan Bhinitha.. (kecoh diorang macam baru lepas jumpa Shah Rukh Khan ngan Shahid Khapur jek gaya nye.. )

Masuk je kelas.. Riuh tak terkira.. and tak sampai seminit menyusul pula Afidah dan Rabiaatul. Afidah dengan muka hepy (tiap-tiap hari hepy.. pelik aku..) dan rabiaa yang.. erm.. slumber jek.. (maybe dalam hati dia aku dahlah mengantuk ni..’). Dan berderu-deru masuk budak-budak cina, (pergh.. nilah peritnya.. nak kena list nama sorang2.. dah lah nama unik2..). Masuk Xue Chee, Wye Kuan, Tze Lui, Yee Fan, Xin Ting, Tze Ying, Xin Yee, Li Hong, Yi Xuen.. (pheww.. ) serentak..( Diorang ni dahlah muka nak dekat sama je..macam tengok kembar jalan ramai-ramai pula..). berbahasa bahasa diorang.. (yang kompem aku tak paham..)

Dengan hepy jugak..

Kemudian datang lagi heroin Malaya masuk ke kelas.. Noy dengan Azuin masuk (Azuin dengan signature catwalknya..) diikuti oleh Miza yang jalan dengan ayu nye..

Then, datang pulak Hero Kung Fu Cina berduet dengan Hero Tamil.. Masuklah Zi Kang, Wei Chong, Kim Tien, Bryan Tan, Kumaresan, Dhivek, Devan, Kabilen (Ketua pengawas dulu.. jangan main-main..) and Sugan dan x miss gak

Dahlah datang lebih kurang serentak.. macam nak pergi berperang pula diorang ni.. [perang tawan hati heroin2 dalam kelas.. hehe=)]. X short after that..(bahasa aku..teruknya..isyh2.. hentam kromo sajalah) masuk pula Hero Malaya, jeng jeng jeng! Inilah pahlawan Melayu yg tinggal seciput je dalam kelas 3 Berlian.. Masuklah dengan perkasanya (ya Allah.. tolonglah.. terpaksa aku menipu..):

Zaim, Hisyham, Zabidi, Naim, Nizzan, Qusyairy,dan Fairuz, yang masuk tersengih-sengih.. tak faham betullah.. Hepi betul budak2 ni hari ni..

Lengkaplah satu kelas yg diberi nama 3 Berlian.. tapi, macam ada yang missing lah.. (ape erk?). Lastly, masuklah dengan menawannya, Cikgu Najiah yang sparkling dari jauh!!Our Math teacher! Here our mom of 3 berlian.. (walaupun agak muda untuk jadi mak kitorang lah..) . So, prosedur biase.. bagi salam and then, cikgu bukak mulutnye yg kiut tu “Hari ni kite masuk chapter baru ye murid-murid..” cakap Ckg Najiah dgn senyum dia yang nmpk lesung pipit tu.. (comel gila!) reaction budak-budak 3 berlian.. Maybe korang akan ingat kitorang jwb ‘YEAH!’.. (tolonglah.. tak ada maknanya..) reaction: “ALA CIKGU…. LAJUNYA..!”, yang kena admit juga agak laju.. But, of course ckg expect Berlian senang catch-up.. (sesetengah lar..yang lain blur2 juga..) dan sbb ckg Najiah baik.. dia just bagi latihan dan open-up which is bagi chance kitorang tanya apa yanhg kitorang tak paham.. and next chapter sambung minggu depan! (baru la kitorang boleh sebut: Yeah!).

Konklusion? Kitorang sama je macam orang lain.. Sengal sikit.. Pandai sikit.. campur tolak.. sama je semua.. gonjengzz!! ~and NOT NERD!! And ini, dari sudut pandangan aku! You guys see a different kind of view? Judge yourself.. This is how I sees it.. and my name is Nur Fazira! ~Love korang so mucho.

Yang –sibuk –memerhati-dan-admire-Hlovate-punye-writing novel,

Not so smart, just a little gifted..,

Fazira Kamaludin,

3 Berlian.

0 comments:

Post a Comment